Framtiden behöver dig

RFSL

Nu är det snart dags för årets viktigaste händelse i föreningen – årsmötet.  Det blir den 20 februari 2022. Då kan du som medlem tydligast påverka föreningens verksamhet. Du är också med och väljer en ny styrelse, valberedning och revisorer.

Vilka är dina hjärtefrågor? Bättre transvård, stödsamtal till asylsökande, mötesplatser för hbtq-seniorer, hiv-testning, eller något helt annat? Nu söker vi dig som vill engagera dig i styrelsen för RFSL Göteborg 2022!

Som en del av styrelsen är du med och ser till att värna om hbtq-personers rättigheter i Göteborg. Styrelsen är de som ansvarar för att det som medlemmarna bestämmer på årsmötet blir genomfört. Styrelsen är också arbetsgivare till personal på RFSL Göteborgs kansli och ser till att de kan genomföra sina uppgifter på bästa sätt. Vi ser gärna sökande som har tidigare föreningserfarenhet eller erfarenhet av att vara arbetsgivare – men vi har också utrymme för nya talanger som vill växa med uppdraget! Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse för hbtq-frågor. Uppdraget är ideellt, visst arvode utgår. Tillsammans skapar vi ett Gbgay att vara stolta över – och i!

Vi söker också personer som vill vara revisor eller sitta med i valberedningen.

Nominera dig själv eller någon annan (men fråga dom först) genom att skriva kort om dig själv till valberedningen@rfsl.goteborg.se. Skriv vilken/vilka poster du är intresserad av, kort om varför du söker uppdragen och vad du har för tidigare erfarenheter som du tror kan vara av nytta. Vi kommer sen kontakta dig för att boka in en intervju där vi kan berätta mer om uppdraget, och få veta mer om dig!

Hälsningar
Valberedningen